6 Şubat 2013

CAM ŞATO || SARAH J. MAAS

Merhabalar!

Okudum-bitti calismasinin bugün ki konugu CAM ŞATO kitabi. 
Dex yayinlari tarafindan cikarilan kitap direk okuma radarıma girmişti ama açıkcası bu kadar kapılıp, kendini bu kadar okutacağını düşünmemiştim. Kitapların beni şaşırtmasına bayılıyorum...

DEX korkutucu olmaya basladi biliyor musunuz, sanki kafamin icerisinde sürekli ve bana zamani ve mekani unutturacak, başacu kütüphaneme ekleyeceğim bütün kitaplari buluyor, Goodreads favori listemi takip ediyor, basıyorda basıyor (: Bikmiyor, usanmiyor (:

Son 3 aydir mukemmel dedigim her kitabin ayni yayinevinden cikmasi tesaduf olamaz :) bu korkutucu olabilir, ruya olabilir ama tesadüf olamaz.(:

Kitabimiza gelirsek, spoiler vermeden nasil yorumlayabilirim bilmiyorum ama bir deneyecegim sizin icin:)


             ***SPOİLER İ-ÇER-MEZ !
                                                 KİTAP YORUM:
 
Adarlan'in Suikastciler Kralicesi olarak nam salmis, korkutucu Celaena Sardothien, bir ihanet sonucu yakalanmiştır.Korkutucu, Endovier'in tuz madenlerinde 1 yildir tutsak olarak tutulmaktadır. Birgün, muhafiz ve bir düzine koruma tarafından hapishaneden çıkartılmış ve Prens Dorian'in huzuruna götürülmüştür.

Prens Dorian Halliviard'in,(Adarlan Kralı'nın büyük oğlu) namlı suikastçıya büyük bir teklifi vardir. Kral'ın İmparatorluğu' na yardım edecek birine ihtiyaci vardır, bu kişi Kral'a güçlük çikaran kişileri aradan çikaracaktir. Kral, bu konuda kendine bir yaver aramaktadir ve 24 adet adayin katılacağı bir yarisma düzenler, yarışmaya 4 kişi finale kalacak ve hepsini yenen Kral'ın yaveri olarak göreve başlayacaktır

Bu görevi kabul etmesinin ve yarışmayı kazanmasının karsiligi olarak da, 4 yil hizmet ettikten sonra Celaena'ya ozgurlugu verilecek ve adı temize çıkarılacaktır. Bütün bu süre boyunca oldukça dolgun bir maaş alacak ve iyi şartlarda yaşayacaktır.

Durum böyle olunca Celaena'nin da çok şansı kalmamişti tabi, kendisi anlaşmayi kabul eder ve Prens Dorian ve korumaları ile birlikte Cam Şato'ya doğru yola çıkarlar.

Celaena, bir yillik köleliğin ve kötü şartlarda yaşamanin bedeli olarak çok zayıflamiş ve bünyesi oldukça hassaslaşmıştır. Kendisini toparlaması ve eski formuna kavuşması için fazla vakti yoktur. Yarışmalar hemen başlayacaktır. 

Prens Dorian bu konuda çocukluk arkadaşı ve Yüzbaşı olan Chaol'u Celaena'nin yanina verir. Prens adına yaverlik yarışmasına katilan Celaena, Chaol gözetiminde eğitimler alır ve hızlı bir ilerleme kaydeder. 

Bu sırada Saray'da esrarengiz cinayetler işlenmeye başlamıştır. Yaver adaylarının hepsi birer birer öldürülmektedir. Cinayetler kötü bir şekilde işlenmekte (inanın insanın midesi almıyor) ve kimin işlediği bilinmemektedir.

Celaena, özgürlüğüne kavuşmak için bu yarışmayı kazanmak zorundadır. Ama gizemli kapının ardında yaşadıkları, kabus gibi rüyaları ve cinayetler ona başka sorumluluklarda yüklemektedir. İdmanlarla vücudunu güçlendirirken,  kütüphanede geçen saatlerinde bu gizemi çözmeye çalışmaktadır. Cam Şato'da bir katil vardır ve sıra Celaena'ya gelmektedir. Daha fazla kişi zarar görmeden onu bulmalı ve durdurmalıdır. 


Her sayfasında bir heyecan vardı kitabın, aşk ise inceden o kadar güzel işlenmiş ki gülümserken buluyorsunuz sık sık kendinizi.
Celaena, yakışıklı Prens Dorian ile ilk günden beri onu gıcık eden ve zorlayan (: (tipini sevdiğim) Yüzbaşı Chaol arasında bir üçgende kalmıştır. (direk Team Chaol tabikisi de (:)

Dorian çok temiz bir çocuk, romantik, ince düşünen bir çapkın bizim kızımıza olduramadım ben ilk baştan beri ama Chaol ! Tanrım, adam Adonis! Ruhu, bakışı beni benden aldı götürdü. Kız s.l.k değilse Chaol'ı seçer bence :D


Kitap öyle bir şekilde bitiyor ki resmen vücudum ikiye ayrıldı, işte bundan nefret ediyorum :) Cealena kimi seçecek, yaver olacak mı? Katil kim veya ne? Cam Şato'nun içerisinde bilmedikleri neler varoluyor olabilir?
Bu seride bekleme listesine alındı napalım. :) Artık kaderimi kabulleniyorum.


 Dex beni korkutuyorsun, ama seni seviyorum :)




     İşte kitap ile ilgili hazırlanmış güzel bir video :)



Sevgilerle,




Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

8 yorum:

  1. hani uzun yazıyordun? kandırdın beni, hazırlamıştım kendimi sataşmaya aaaa olmadı bak... Kitabı bekliyorum ona göreee

    YanıtlaSil
  2. bir yüzbaşı bir prens bir kadın suikastçi demek :)) ilgi çekici ve merak uyandırıcı :))
    bu güzel kitabı çıkartan Dex'e ve hemen okuyup bizim için yorumlayan Küçük Kız'a teşekkürler :)) (yorumlayan ellerine sağlık <3 ) :)

    YanıtlaSil
  3. bu kadar çabuk mu okudun kıskanclıktan ölcemm ben amaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yavrum uzak doğunun en hızlı kitap okuyan küçük kızıyım ben ;) ahah yirim <3

      Sil
  4. Listeme bir yeni DEX kitabı daha eklendi hadi bakalım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha :) DEX ile başımız belada sorma :) beni seç kitabını kaçırmaaa :))

      Sil
  5. sanırım bir tek ben team dorian im sevmiyorum sevemiyorum bu chaol u chaol da o tutku ya yok ya ağırbaşlı sıkıcı biri gibi ha gerçek hayatta chaolu tercih ederdim o ayrı ama suikasticimize prenscigim yakisir

    YanıtlaSil
  6. Aslında konusu da kendisi de gerçekten güzel. Ama bu kitapta bir şeyler eksik.
    Yani yazar kişilerin fiziksel özelliklerinin detayına çok girmemiş. Ben sadece hem prensin hem de yüzbaşının yakışıklı olduğunu biliyorum. Elimde başka bir şey yok. O yüzden hangisini seçeceğimi de bilmiyorum tabi prensimiz biraz şakacı iyi laf sokuyor felan ama ben biraz daha ayrıntı isterdim.

    YanıtlaSil

Yorum yazan güzel ellerinize sağlık (:
ve Lütfen! Küfür içeren veyahut içeriğinde reklam olan yorumları yazmaktan sakınalım. Sormak istediğiniz sorular için bloğun sağ üst köşesinde bulunan İletişim kısmından her zaman mail atabilirsiniz. (:

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML