19 Ekim 2013

Kitap Yorum: VEDA'YA ZAMAN YOK / Lınwood Barclay ( Rüya Kız)

Veda’ ya Zaman Yok // Lınwood Barclay

Ben polisiye insanı değildim aslında,ama karşıma öyle kitaplar çıktı ki elimde değil sürüleni veriyorum ister istemez. Ah birde içerisinde dramda saklı kalmışsa keyifli anlar yaşatıyor bana…

__ Sonra gel de okuma Rüya Kız <3

Üzülerek söylemeliyim ki yazarın kalemini, olayları bağlayışını ve sürpriz sonuçlarını çok sevdim..
Üzülerek söylüyorum çünkü yazarın yayın hakları Artemis yayınlarına ait. Artık başka kitaplarını okumak hangi bahara nasip olur bilinmez.
Kitabı en ilginç yapan kısım da hikayeyi Cynthia’nın kocasının iç sesinden okumak. Sanki onunla tanışmış ve bize Cynthia’nın başından geçen olayları tarafsız anlatımı ile objektif olmaya çalışmış :P arada isyan bayrağını da çekmedi değil….

__ Ben ömrümde bu kadar ağlak bir karakter daha okumadım desem yeridir. Alışkın değilim ondan garipsedim :D



Cynthia bir gece öncesinde babası ile tartıştığında günlük limitini doldurduğunu düşünür ve kendini uykunun kollarına bırakır. Sabah kalktığında uyuya kalıp okula geç kaldığını düşünür çünkü evde hiç kimse yoktur..

Abisi Todd’a okula giderken haber vermemiş,annesi işe giderken kahvaltı masasını hazırlamamış ve babası yine iş nedeni ile çıktığı yolculuğa kızgın bile olsa veda etmediği için kızgındır…
Ve her şey okul dönüşü eve geldiğinde başlar… Ailesinden hala ses seda yoktur. Bir gece,sadece bir gecede tüm ailesi VEDAYA ZAMAN BULMADAN  Cynthia’yı geride bırakıp gitmiştir…
(İtiraf etmeliyim ki bu kısımları okurken çok ama çok kızdım :/ geride on dört yaşında kızı bırakana kadar Todd’u bıraksaydılar ya :/ )


__ Zaman tükürdüğünü yalama zamanı :D

 
Aradan geçen yirmi beş yıl da Cynthia ailesinin başına gelenleri düşünmekten,onları aramaktan vazgeçmemiştir. Ne öldüklerine dair bir haber ne de yaşadıklarına dair bir işaret bulabilmiştir.

__ Bir ara buhar olup uçtular dedim,o derece J

Cynthia ‘yı rahatsız eden olaylarda artık vazgeçmeye karar verdiğinde başlar. Her gün kızını okula bırakırken rastladığı kahverengi araba, alışveriş merkezinde Todd’a benzettiği yabancı bir adam ve evlerinde buldukları,babasının şapkası… Hepsinin üst üste gelmesinin dışında cinayetlerde başlar. Önce teyzesi ardından ailesini bulmak için tuttuğu dedektif öldürülmüştür..

Tüm bunlar ailesinin VEDA’ya ZAMAN YOK diye düşünüp ortadan kaybolması ile başlar….

Polisye macera ve dram sevenlere tavsiye ederim. Çok sevgili Goodreads’ın bu kitaba ve diğer kitaplarına puanlaması harika.
Harika olmasına harika da keşke bizlerde arada böyle güzel ve keyifli kitapları sık sık okuma şansı yakaya bilsek.
Orjinal Kapak (bizimki daha güzel  (: )
Bu kitabı okumanızda ki en önemli etken seri olmaması. Tek tadımlık, anlık keyif veren ve devamını düşünmeyeceğimiz bir kitap…


__ Demem o ki okuyun TAVSİYEM’dir….

Sevgilerle 
Rüya Kız



Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazan güzel ellerinize sağlık (:
ve Lütfen! Küfür içeren veyahut içeriğinde reklam olan yorumları yazmaktan sakınalım. Sormak istediğiniz sorular için bloğun sağ üst köşesinde bulunan İletişim kısmından her zaman mail atabilirsiniz. (:

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML