13 Ekim 2013

Yorum: SENDEN ÖNCE BEN || Jojo Moyes (Yorumlayan: Rüya Kız)

Senden Önce Ben // Jojo Moyes
Kitabın ilk kapağını açtığınızda ve okumaya başladığınızda Will ile tanışıp heyecenlanmaya ve türlü türlü duyguları yaşamaya hazır olun. 
Henüz okuduğunuz üç beş sayfada Will'in yaşam tarzı,cesareti ve özgürlüğü sizi kendine hayran bırakıyor. En azından beni bıraktığı kesin :))
Çok değil bir kaç sayfa sonra, on saniyede değişen bir hayata tanıklık edeceksiniz. O satırı okumaya başladığımda inanamadım. Dilimde devamlı " sadece bir kaza,birşeyi olmayacak,hayatı değişmeyecek" diye telkin etsemde Will ile birlikte acılı bir yolculuğa çıkmaya başlıyorsunuz...
Louisa uzun yıllarını verdiği işinden çıkartılmış ve acilen başka bir iş bulmak için arayışlara başlamıştır. Tek bildiği masalara servis yapmak,kahve ve çay hazırlamaktan ibaret olan yeteneklerine uygun hiç bir iş bulamamıştır. Hayatı sıkıcı kasabasında,Storfold Şatosunun etrafında geçen Lou, tek düze giden yaşam tarzı ve altı yıldır birlikte olduğu koşucu erkek arkadaşı ile mutlu olduğunu sanmaktadır.
İş kurumundan kendisine gelen "altı aylık hasta bakıcılığı" teklifine kabul ederken başına geleceklerden ve bakmak zorunda olduğu hastadan bir haberdir.
Ayakları tutmayan ve kollarını sınırlı sayıda hareket ettirebilen yaşlı bir hastaya bakmak zor olsada verilen maaş ailesini rahatlatacaktır.mWill ile karşılaştığı ilk anda düşündüğü kadar yaşlı ve sevimli olmadığını anlayan Lou,aksine, huysuz,sinirli,geçimsiz ve yaşamak için bir sebebi olmadığını hatırlatan genç bir adamla karşılaşır.

Will'e ulaşmak zor olsada Lou elinden gelenin en iyisini yapmaya çalışır. Aralarında ki geçimsizlik, Wiil'in her fıırsatta Lou'yu kızıdrması Lou'nun azmi ile buzları eritmeye başlar. Daha çok konuşan ve daha çok gülen bir adama dönüşen Will,herkesin içine umut vermektedir...
Lou için mücadele, Will'in ailesinin konuşmalarına kulak misafiri olduğu anda biter. Çünkü Will altı ay sonra ötenazi ( kendi isteği ile hayatına son verme) olmaya kesin karar vermiştir.
Şimdi Lou'un önünde az bir zaman vardır ve bu zamanda Will'i kararından vazgeçirmeye çalışmaktadır. Dışarıda gezmeler,piknikler ve tatile bile giden Will kararından vazgeçecek midir?
Aralarında filizlenen aşk, her ikisinede yetecek midir okuyarak karar vereceksiniz....Okurken en çok hangisine üzüldüm bilmiyorum.Will'in tüm dünyayı riskli atlayışlar yaparak geçirdiği yıllardan sonra, ona çarpan bir aracın ardından değişen hayatına mı? İyileşmesi için,kararlarından vazgeçmesi için mücadele veren Lou'ya mı bilemiyorum ve kitabın son sayfasını kapattığım da bu sorunun cevabını hala bulamamıştım....
Yazarın yayınlanan ilk kitabı ve umuyorum yayınevi Jojo Moyers kitaplarını çıkartmaya devam eder. Kalemini seveceğinize inandığım ve okurken limiti zorlayarak kabaran duygularınızı bir anda alaşağı edecek bir güce sahip olduğunu düşünüyorum..
Kitabın kalınlığı gözünüzü korkutmasın zira nasıl bittiğini anlamayacaksınız.

Sevgilerle;


Rüya Kız



Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

2 yorum:

  1. Kitap o kadar çabuk bitti ki son sayfasını çevirdiğimde bittiğine inanamadım. Tamam sonunda yüzümde hüzünlü bir gülümseme vardı kabul ediyorum ama sonların her zaman mutlu bitmesi gerekmiyor. Kısacası mükemmel bir kitaptı ve umarım başka kitaplarını da okuruz :)

    YanıtlaSil
  2. bu kitabı okuyana kadar kitap okumuyordum :D teknik olarak okuduğum ilk normal kitap...

    YanıtlaSil

Yorum yazan güzel ellerinize sağlık (:
ve Lütfen! Küfür içeren veyahut içeriğinde reklam olan yorumları yazmaktan sakınalım. Sormak istediğiniz sorular için bloğun sağ üst köşesinde bulunan İletişim kısmından her zaman mail atabilirsiniz. (:

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML