14 Mart 2014

Kitap Yorum: Sevgilimden Son Mektup || JOJO MOYES (Yorumlayan: Rüya Kız)

Sevgilimden Son Mektup || JOJO MOYES

Efennim uzun bir aradan sonra yorum yazmaya karar verdim... 

“Okumaya hangi kitaptan başlasam” diye karar vermek nasıl bir mutluluk ve heyecandır iyi bilirim ve şimdi de buna “ yorum yazmaya hangi kitaptan başlasam” eklenince işin içinden çıkamaz hale geldim…

Zira uzun uzun zamandır yorum yazmayan ben, beni en çok etkileyen kitapla geri dönmüş bulunmaktayım…

Sevgilimden Son Mektup kitabına başlarken hayal kırıklığı yaşamayacağımı biliyordum. Biliyordum çünkü , kısa zamanda kitaplığımızda önemli bir yere sahip olmayı başaran JOJO MOYES her zaman ki gibi kalitesini konuşturdu diye bilecek kadar inandım kendisine...

Evet evet !! o artık "benim" yazarım vermem kimselere ^^

Keşke 5-10 kitabı çıktığında tanışsaydım yazarla da yeni kitaplarını beklemek zahmetine katlanmasam dediğim çok anlar olmuştur. Ve sanki yayınevi sesimi duymuş gibi peşpeşe yepisyeni kitaplarını çıkartmaya başladı bile ^

Bu kısımda yayınevine kalp kalp kalp kalp :)

Gelelim karakterlerimizin bizi nasıl etkilediklerine….

Ellie Haworth işinde başarılı olmaya çalışan ve yasak aşkından umut bekleyen bir gazetecidir…
Her ikisi de istediği yolunda gitmez ve birinden birini kurtarmanın peşine düşer. Şimdilik kurtara bileceği tek şey işidir ve bunun içinde okunası bir hikaye bulsa çok iyi olacaktır. Aradığı hikayeyi bulmak için gazetenin arşivinde uzun bir araştırma yapan Ellie, 4 Ekim 1960 tarihli bir mektup bulur…

“Tek aşkım” ile başlayıp “ Sevgiyle kal” cümlesiyle biten bu mektup kimden gelmiştir bilinmez. Ve bunu bulmak için Ellie deli gibi bir istek duymaya başlar…

Arşivden sorumlu huysuz yaşlı adama rağmen Ellie işin peşini bırakmaz. Bu mektubun sahiplerine ne olduğunu, hikayenin mutlu sonla bitip bitmediğini merak eden Ellie, mektup ve mektupların peşine düşer….

Ellie’i çok sevecek ama verdiği bazı ! kararlardan dolayı da kendisine çok kızacaksanız. İnsanı böyle bir ikilemde bırakıyor bu kız. Cıkss cıkksss :P

Mektubu sizinle paylaşmayı isterdim üye canlar, bende öyle bi mektup bulsam kesin araştırırdım o derece iyiydi ^^


Benim Jennifer'im
Hikayemiz bu kısımdan 1960 yılına geçiş yapıyor ve işte asıl o zaman sürükleniyorsunuz sayfalarda….

O dönemlerin cemiyet hayatında ki kadın idol rolünü sonuna kadar taşıyan Jennifer Stirling, o dönemin Grace Kelly’e tek rakibi olduğunu düşündüğüm mükemmel bir kadın.  Zengin bir kocaya sahip olsa da hayatında ki tek eksik AŞK’tır…

Ve bir gün karşısına, ona aşkı yaşatan tutkunun ne anlama geldiğini öğreten bir adam,Anthony O’Hare namı değer bay Boot çıkar…

Ve kendisi benim için 1960 yılının Clint Eastwood’u olur :) 





Benim Anthony'im

ALLAH’ım sen nasıl bir aşıksın öyleeeeeeeee  ^^  dediğim anların olduğu doğrudur efenim ^^

Aralarında başlayan yasak aşkın, her ikisini de tutkunun içine hapseden Anthony’nin yazdığı mektuplardır…


bknz:
En azından şunu bil ki bu dünyada seni seven bir adam var.
Seni her zaman seven ve bu ona zarar verse de hep sevecek olan bir adam...

Kim kayıtsız kalabilirdi ki bu aşık adama…




Dip Not: (hatta notun en dibi) Kimse kalamazdı ben diyeyim.

bknz:
Gerekiyorsa onun yanında kal aşkım ama onu sevme. Lütfen onu sevme…
Seni bencilce seven…


Anthony, Jennifer dan onunla birlikte kaçmasını ister ve Jennifer’i bekleyen bir sürpriz vardır ve bu sürpriz iki aşığında hayallerini yıkar…

Ah ah Anthony, çok sevdi istedi bekledi sabretti, ve Jennifer umut etti korktu karar verdi mutsuzluğunu mutluluğa çevirmenin peşine düştü… şimdi elinde kalan  sadece SEVGİLİSİNDEN GELEN SON MEKTUP’lardır. Ve kimden geldiklerini bilmemektedir..


___Neden mi? Okuyun canımın içi okuyun ^^ kötüyüm biliyorum ;)

Kitabın konusuna çok fazla değinmeden karakterleri konuşturmak istedim ama yine dayanamadım. Konu arka kapak yazısında olduğu gibi başlıyor ve fazlası, çok daha fazlası ile devam ediyor.

Herbir karakteri çok seçeceğinize inandığım ve özellikle yazara bağımlılık yapacak mükemmel bir kitaptı. 
Anthony ve Jennifer aşkına, onları ayırmak zorunda kalan dış etkenciklere :/ (bu kısımda çok ama çok kızgın ifadesi takındım) sinirlenecek ve karşımıza cikan her mektupta hüzünleneceksiniz...

Kaliteli kitap mı okumak istiyorsunuz? Kesinlikle TAVSİYEMDİR….

Sevgilerle

Rüya Kız





Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

3 yorum:

  1. bu kitap benim de listemde var. Bir tane kötü yorum okumadım kitap hakkında. Sanırım artık okumanın zamanı gelmiş :) teşekkürler yorum için :)

    YanıtlaSil
  2. Arzucum bende beklettim baya kitaplığımda ve çooook pişmanım ;)) hangisini daha çok seveceksib bilmiyorum,1960 li yillar mi yoksa günümüz hikâyesin mi bilemem ama Anthony'e tek kelimeyle bayilcaksin ;) simdiden keyifli okumalar ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten son dönemlerde bir romans aşkıdır gidiyor bende. Üzerine bir de bunu okursam tam olur :) Anthony demek, hmmm :)

      Sil

Yorum yazan güzel ellerinize sağlık (:
ve Lütfen! Küfür içeren veyahut içeriğinde reklam olan yorumları yazmaktan sakınalım. Sormak istediğiniz sorular için bloğun sağ üst köşesinde bulunan İletişim kısmından her zaman mail atabilirsiniz. (:

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML